@article{Wawrzyński_2011, author = {Wawrzyński, Wojciech}, title = {Wpływ rozkładu deformacji na długości kadłuba na wyznaczanie wyporności na podstawie zanurzeń pomierzonych na znakach zanurzenia}, journal = {Scientific Journal of Gdynia Maritime University}, number = {69, pages = {113-122}, year = {2011}, url = {http://zeszyty.am.gdynia.pl/artykul-109.html}, abstract = {W artykule przedstawiono problemy wyznaczania wyporności oraz masy ładunku załadowanego na statek, na podstawie zanurzeń pomierzonych na znakach zanurzenia, związane z metodą uwzględ-niania w obliczeniach deformacji kadłuba, zwłaszcza rozkładu deformacji na długości kadłuba statku. Na podstawie szeregu obliczeń wytrzymałości kadłuba różnych statków, w różnych stanach załado-wania, przeprowadzono analizę położenia maksimum deformacji na długości kadłuba. Przedstawiono również inne problemy związane z deformacją kadłuba, mające wpływ na wyznaczanie wyporności statku. The article presents a series of problems occurring during the ships displacement calculations, which are based on the level of the ships draughts recorded form the draughts signs - caled Draft Survey. The problems are connected with the usage of the method of including the influence of the hulls deflection while paying additional regards to their distribution throughout the length of the ships hull. It shows an analysis of the location of the maximum hulls deflection which has been made basing on a series of calculations of various ships in various loading conditions. Furthermore it presents other problems with calculating the displacement of the ship that arise due to the deflection of the ships hull.}, e-issn={2541-2486}, publisher = {Gdynia Maritime University}, keywords = {},